Maya Fitness Home
Kedvezményes regisztráció


Funkcionális tréning

A funkcionális edzések gyakorlatainak alapját a mindennapi mozgások adják, mint például guggolások, húzó és toló mozgások, emelések. Lényege, hogy a testet egészként kezeli, és a gyakorlatok nem egy, hanem egyszerre több izomcsoportot is megmozgatnak. Tehát nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorlunk, minden mozdulat több ízületet vesz igénybe és legalább két síkban zajlik.

Miért fontos, hogy az izmokat ne izoláltan erősítsük?
A mindennapi mozgásain során sem végzünk izolált izommunkát. Bármilyen mozgássort végzünk, testrészeink a közös működés érdekében, egységgé kapcsolódnak. Mozdulatainkat olyan eredményesen tudjuk teljesíteni, mint az abban részt vevő izmok leggyengébbike. A leggyengébb testrész ereje által korlátozódik a mozgásaink hatékonysága, testünk ereje.

Az aránytalanul, izoláltan megerősített egyes izmok nem képesek maximalizálni a szervezet komplex erejét, csupán diszbalansziát okoznak. Csak komplex, integrált edzéssel tudjuk optimálisan fejleszteni testünk erejét, hajlékonyságát, kondicionális képességeit.
Amikor ez a lánc ép, az erő akadálytalanul áramlik a lábak és a karok között.
Ahhoz tehát, hogy teljesítményünk optimálissá váljon, a láncolat minden tagjához tartozó izmokat és működést erősítenünk és egységesen fejlesztenünk kell.
Kondicionális és koordinációs képességeket is fejlesztjük az edzés során.
Mindenkinek hasznos lehet, mivel sokoldalúan fejleszt, kiváló lehetőséget nyújt az általános fittség és kondíció megszerzésére, illetve a stabilizáló és törzsizmok megerősítésére is.
Az órákon különböző eszközöket használunk ilyen a TRX®, BOSU®, dinair, gumikötél, kézisúly, kettlebell.

Nagyon sok szeretettel várunk mindenkit csütörtökön 18 órakor!

B. Anita