Maya Fitness Home
Kedvezményes regisztráció


KEZDŐ Hatha jóga (90 perc)

A szanszkrít "ha" jelentése nap, pozitív, aktív, férfias. Erőt, egészséget is jelent, mint Kínában a jang. A "tha" jelentése hold, negatív, passzív, nőies (jing). A hatha jóga kifejezés az 1400-1500-as években jelenik meg, és az 1500-as években Swami Svatmarama megírja alapművét, a Hatha joga pradipikat (A hatha jóga lámpása). A tradícionális hatha jóga egy teljes rendszer, amelynek a testgyakorlatok (testtartások és légzőgyakorlatok) mellett részei az erkölcsi alapelvek és a meditáció is. Jóval több, mint testkultúra, aminek a nyugati világban tekintik. A mai kor egyik legnépszerűbb jógairányzata. A módszer a mozgás, légzés és testérzetek együttese, illetve ezeknek az összekapcsolása.

Jellemzői a statikus pózok lassú átmenettel, légzőgyakorlatokkal és meditációval, relaxációval együtt. Már a régi bölcsek is nagy jelentőséget tulajdonítottak a a légzésnek, mégpedig a test és a lélek szorosabb összekötése céljából, a szellem nagyobb uralma végett a testen. A jóga legősibb definíciója szerint a jóga a tudatpördületek megszüntetése ("joga csitta vritti niroda"). Ez akkor történik meg, ha el tudunk engedni minden gondolatot, akarást, ambíciót. A hatha jóga egy befelé forduló, meditatív testgyakorlás irányából közelíti ezt a célt. Testünk biztos, hogy formásabbá, egészségesebbé, hajlékonyabbá válik. Sokan csak erre használják a jógát, és ez sem kevés. A test feszültségeinek oldása azonban hat a tudatra is, és ha hagyjuk, ha nyitottak vagyunk rá, a jógagyakorlás spirituális úttá is válhat.

Kinek ajánlott a kezdő hatha jóga?
- ha már egy ideje gondolkodsz rajta, hogy kipróbálnád, de nem mertél eddig egy órához sem csatlakozni, akkor itt megtanulhatsz mindent az alapoktól.
- ha korábban gyakoroltál de ez abbamaradt, pl. a Covid miatt és újrakezdenéd.
- ha most is gyakorolsz és szeretnéd átismételni az alapokat.

Az óra felépítése:
10 perc ráhangolódás; relaxáció, mantrázás, légzésvezetés segítségével.
20 perc a test felkészítése a bonyolultabb ászanák kivitelezéséhez erősebb légzőgyakorlatok alkalmazásával.
35 perc dinamikusabb ászanagyakorlás "flow áramlással".
10 perc levezetés a test megpihenését segíti elő.
15 perc vezetett relaxációval az óra lezárása.

A foglalkozás időtartama: 90 perc
Öltözet: kényelmes viselet, zoknira, cipőre nincs szükség.
Az óra közepes intenzitású és igazodik a résztvevők fizikai és egészségi állapotához.
Jógamatracot biztosítunk!

Várunk szeretettel szerdán 19 órakor!

Noémi