Maya Fitness Home


Fascia + Stretching®

Az utóbbi években – a nemzetközi fascia (=kötőszövet, az izompólya, de ide tartoznak a porcok, porckorongok és a szalagok is) kutatások előtérbe kerülésével – áttörést értünk el a krónikus mozgásszervi betegségek kezelése terén. Felismertük, hogy a mozgásszervi fájdalmak jó része az eddig méltánytalanul figyelmen kívül hagyott fascia különféle sérüléseiből ered, így előfordul, hogy a sima nyújtás már nem elegendő, hiszen az izompólya olyannyira feszes, hogy az izomorsó nem képes fölvenni eredeti alakját sem, a test statikája rossz.

A jól működő fasciarendszer segít, hogy:
lerövidítsd a rehabilitációt
megelőzd a különféle betegségeket
stabilizáld a gerincet
a fő sportágadban jobb lehess (gyorsabb, erősebb, ruganyosabb); nem helyettesíti, kiegészíti
eltüntesd a narancsbőrt
ne legyen rossz testtartásod
javuljon a lokális vérkeringésed
tudd oldani a fájdalmat (pl. a diagnózis „krónikus fájdalom”)
a mélynyújtás állapotában befelé, magadra figyelj (csak fájdalommentes tartományban dolgozunk!), elengedd a stresszt, s elegendő időt szentelj a nyújtásodra
ha heggel rendelkezel (tetoválás, műtétek, gyógyult égési sérülések), kioldd a fascialis letapadásokat és összenövéseket
megújítsd a fasciádat, növeld a kollagén termelésedet.

A fascia sajátos tréninget igényel, amelynek egyes elemei szerepelnek ugyan néhány népszerű mozgásprogramban, ám sem mennyiségileg, sem minőségileg nem elegendőek a kötőszövet fitten tartására. A fascia tréningje ugyanis nem egyes izmokat, hanem a teljes fasciahálót – ezen belül is főképp a hosszú myofasciális láncokat — edzi, tehát funkcionális mozgásokon alapul, és izolált mozdulatok ismételgetése helyett a mozgásminták fejlesztését tűzi ki célul. A fascia megújulni képes, rendszeres edzéssel kb. 1 év alatt tökéletesen ki tud cserélődni. Kezdőknek is ajánlott óra típus.

Mit fogunk csinálni?
Dinamikus bemelegítés
Légzőgyakorlatok
Instabil közeg használata (BOSU, egyensúly párna, SMR henger, fitball), core stabilizáció és mozgásminták megfelelő technikáinak tanulása, erősítés
A fascia megújítása (mindenki képes rá, bármelyik életkorban) hengerrel
Rugalmasság növelése dinamikus, saját testsúlyos gyakorlatokkal
Stretching, nyújtás, relaxáció.

Az óra előtt és közben is ajánlott sok vizet fogyasztani! Igény esetén házi feladat és táplálkozási javaslat is kérhető az oktatótól.

Sok szeretettel várlak kedden 20 órakor!

Évi